שתף

מה עושים כשמתגלת נזילת מים בבית?

מה עושים כשמתגלת נזילת מים בבית?

יום אחד, בלי שכלל ציפינו לזה, אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם נזקי מים בבית שלנו. זה יכול להתחיל מכתמים צהבהבים על התקרה, סדקים בצבע או אפילו טפטוף שמתחיל מעל הראש שלנו כשאנחנו יושבים בסלון. לא משנה כיצד הוא התחיל, דבר אחד בטוח – חשוב שנפעל כמה שיותר מהר כדי להתמודד איתה. מה שמתחיל כאי נוחות מרגיזה, עלול להסתיים בסיכונים תברואתיים וליקויי מבנה חמורים. כאן, נסקור את כל הצעדים בדרך לתיקון הנזק וכמה דגשים שחשוב לדעת כדי להבטיח שהבית שלנו יישאר יבש לאורך שנים.

לייצב את המצב

בשלב הראשוני ביותר, עוד לפני שנתחיל לחפש אנשי מקצוע, חשוב שננקוט צעדים כדי למנוע נזקים לפנים הבית. חשוב שנבין, הנזילה שאנחנו מזהים היא רק קצה הקרחון ומעידה על כך שהנזק למבנה כבר התחיל. עכשיו כשהמים כבר חדרו אל חלל המגורים, חשוב שנמנע מנזקי המים להשפיע גם על הריהוט, השטיחים והחפצים האישיים שלנו. בשלב הראשון, נזיז חפצי ערך מהאזור ונבטיח שאנחנו יוצרים שטח פנוי סביב מוקד הנזילה. ניתן להניח דלי או כל כלי קיבול גדול אחר שיכיל את המים שיטפטפו. עכשיו כשהצלחנו למנוע הצפה ונזקי מים לחלל הפנים, הגיע הזמן להתחיל לעצור את הנזק לתשתית המבנה.

מדוע כה חשוב לאתר את הנזילה במהירות?

עם כל יום שחולף, המים מחלחלים אל עומק תשתית המבנה. הרטיבות מתחילה להתפשט ובסופו של דבר, תגיע אל קונסטרוקציית המתכת של המבנה. בסופו של דבר, מוטות המתכת בבטון יתחילו להחליד ולהתנפח ומכן, מתחיל תהליך התפוררות בלתי נמנע בעומק המבנה. גם אם הדברים לא יגיעו לכדי כך, הריח הטחוב, העובשים המתפתחים על הקירות וגורמים למחלות והפגיעה בטיח ובצבע מחמירים מרגע לרגע. לכן, חשוב שנפעל בהקדם האפשרי כדי לזהות את מוקד הנזילה ולמנוע התדרדרות נוספת.

אז איך מתחילים?

מדהים לגלות איזה מרחק מים יכולים לעבור ממקור הנזילה הראשוני. נזילות גג הן מהקשות ביותר לבידוד, שכן הרטיבות עשויה להתפשט במהירות ושטח הגג הנרחב מקשה על איתור הנקודה ממנה התחיל הנזק. גם במצב שנראה לכאורה פשוט, כמו כאשר חדר אמבטיה נמצא ישירות מעל הכתם, עדיין ישנם מספר מקורות פוטנציאליים למים. זה עשוי להיות ניקוז דולף, צנרת רופפת או פגיעה באיטום. במקרים אחרים, נגלה שמה שנראה כחדירת מים דרך קיר או מהתקרה, מקורו בכלל במרפסת המרוצפת שלנו שלא נאטמה מחדש כבר שנים. אנשי מקצוע מיומנים באיתור ותיקון נזילות מביאים עמם ציוד מתקדם וידע מקצועי שיאפשר לאתר את הנזילה מבלי לחצוב או לקדוח בקירות ובתקרה. תהליכים מתקדמים אלו עשויים לחסוך זמן רב, תיקונים מורכבים שמשבשים את שגרת החיים ולעתים קרובות גם הון עתק.

מדוע חשוב לעבוד עם קבלן איטום מקצועי?

בין אם מדובר בתקלה באינסטלציה או באיטום, חשוב שנוודא שאנו מזהים את כל מקורות הנזילה וכי סיפקנו מענה לכל ההיבטים שלה. גם אם נגלה שהבעיה החלה בתקלה בניקוז, ייתכן מאוד שהצטברות המים כבר החלה לפרק את האיטום. לכן, חשוב שנוודא שנוכל לקבל פתרון רב תחומי וארוך טווח. משמעות הדבר בפועל היא שעלינו לבחור בקבלן איטום מקצועי שיוכל לספק לנו את כל השירותים הנדרשים כדי להשיב את הבית לקדמותו – מאיתור מוקד הנזילה, עבור בתיקון התקלות ושיקום האיטום ועד לייבוש האזור ותיקון הנזקים לטיח ולצבע.

בסופו של יום, המענה המקצועי שנקבל הוא זה שיבטיח שהפתרון לא יהיה נקודתי, אלא יוכל לשרת אותנו לאורך זמן ויבטיח לנו ראש שקט. לכן, חשוב שנעבוד עם קבלן איטום מקצועי אמין, מנוסה ומיומן שיוכל להעניק לנו טווח רחב של פתרונות, מענה מהיר ובעיקר, תוצאות שמחזיקות לטווח הארוך.

 

תוכן עניינים