שתף

דבק מומלץ לאיטום גגות

כל מה שרציתם לדעת על אטימת הגג למשך שנים קדימה

הגג דולף ואתם סובלים מנזילות מהגג, וכעת אתם מחפשים דרכים לאיטום הגג ומידע על דבק לאיטום גגות? אתם לא לבד. אנשים רבים סובלים מנזילות ודליפות מהגג, ומדובר בתופעה נפוצה יחסית בבתים בישראל, במיוחד בתקופת החורף. כך שאם הגג שלכם דולף, ואתם רוצים לדעת מה צריך לעשות כדי לאטום את הגג – המאמר הנוכחי הוא בדיוק בשבילכם.

האם לאטום את הגג עצמאית או להיעזר בבעל מקצוע?

אם אתם סובלים מנזילות ודליפות מהגג – ודאי אתם שואלים את עצמכם כיצד רצוי שתאטמו את הגג. האם עדיף שתיעזרו בבעל מקצוע או שתנסו לתקן את הבעיה באופן עצמאי? על שאלה זו ננסה לענות כעת.
באופן כללי, איטום גגות זו פעולה שניתן לעשות באופן עצמאי, גם אם אינכם מומחים בתחום. אך לעיתים יהיה רצוי ומומלץ יותר להיעזר בבעל מקצוע המתמחה באיטום גגות, שיש לו את הניסיון, הידע והכלים לביצוע העבודה על צידה הטוב ביותר. איש מקצוע ידע לאתר את מקור הבעיה, לבחור את הדבק המתאים לאיטום הגג שלכם, ולאטום את הגג בצורה נכונה, מקצועית ואיכותית, שתמנע דליפות ותאטום את הגג למשך שנים קדימה.

מדוע חשוב לבחור את הדבק לאיטום גגות בצורה מושכלת, נכונה ומותאמת עבורכם?

אם אתם זקוקים לאיטום הגג ומחפשים מידע על בחירת דבק מומלץ לאיטום גגות – ודאי שמתם לב לכך שיש לא מעט סוגים של דבקים המיועדים לאיטום גגות וקירות של מבנים. ואולי, למרות המגוון הרחב של סוגי הדבקים לאיטום, הנחתם שאין הבדל ביניהם ושכל סוג יכול להתאים לכל תקרה או גג. אם כך, חשוב מאוד שתדעו שהדבר אינו נכון, וכי דווקא יש הבדלים משמעותיים בין הסוגים השונים. לא כל הדבקים יתאימו לכל מבנה, ואת הבחירה של הדבק לאיטום הגג יש לעשות באופן מושכל ומתאים לסוג הבנייה במבנה שאתם רוצים לאטום את הגג שלו.
בנוסף, בתהליך איטום גגות, ישנה חשיבות מרבית לדבק שבו בוחרים לשם איטום הגג, מבחינת הצלחת התהליך. כלומר, הדבק שתבחרו בו ישפיע מאוד על מידת ההצלחה של האיטום, ועל מידת האיכות של תוצאות העבודה. ולכן, לפני בחירת החומרים לאיטום הגג ורכישתם, כדאי לחפש מידע ברשת על דבקים מומלצים לאיטום גגות מהסוג שאתם רוצים לאטום, להתייעץ עם בעל מקצוע, או להזמין נותן שירות שמתמחה בתחום שיבצע את העבודה במקצועיות ובאופן בטוח ונכון.

סוגי דבקים מומלצים ונפוצים לאיטום גגות

אז מהם סוגי הדבקים הכי נפוצים ושכיחים לאיטום הגג?
* בלאק ג'ק – חומר איטום סיליקוני, בצבע לבן בוהק וחזק, המתייבש במהירות רבה, עמיד במים, ומתאים ליישום על כל פני שטח, ללא תלות בשיטות האיטום הקודמות (כמו יריעות, זפת, חומרים אקריליים ועוד), וללא תלות בחומרים ממנו עשוי הגג, כולל בטון, עץ, אספלט, מתכת וכו'.
* פוליאוריטין – חומר אלסטי לבנבן-שקוף, מבוסס פלסטיק, גמיש ביותר ויעיל מאוד לאטימת גגות שונים מפני מים. נדבק מעולה לכל החומרים, מאפשר עיבוד נוח ומטשטש סדקים, מגיע בהתזה או בנוזל ובדרגות קשיות שונות, ועמיד ביותר בפני שחיקה.
* זפת חם – שיטה ישנה ופחות מומלצת יחסית, כי היא דורשת לא מעט תחזוקה וטיפול נגד החשיפה לשמש שפוגמת באיכות האיטום, אך עדיין נמצאת בשימוש בתור דבק לאיטום גגות ולכן כדאי להכירה. היתרון שלה הוא שהשיטה זולה יחסית.

תוכן עניינים