שתף
כל מה שצריך לדעת על ביטוח משכנתא

כל מה שאתם צריכים לדעת אודות ביטוח משכנתא

מזל טוב! בקרוב אתם רוכשים את הדירה הראשונה שלכם. במהלך רכישת הדירה תתבקשו לספק מספר דברים על מנת לקבל את המשכנתא. אחד הקריטריונים לקבלת משכנתא הוא ביטוח משכנתא. 

במאמר זה אנחנו נסקור מה זה ביטוח משכנתא, איך אנחנו עושים אותו ומה הן האפשרויות העומדות בפנינו.

כל מה שצריך לדעת על ביטוח משכנתא

רגע, אני צריך ביטוח משכנתא?

כאשר אנחנו מדברים על ביטוח משכנתא אנו מדברים על שני סוגים של ביטוחים. ביטוח מבנה וביטוח חיים, כל אחד מהם נותן מענה לצורך אחר.

ביטוח חיים – תפקידו לספק הגנה ביטוחית על לוקחי המשכנתא ועל נותן המשכנתא במקרה בו אחד הלווים הלך לעולמו טרם גמירת המשכנתא, ביטוח החיים ידאג להעביר את כל הסכום אותו היה אמור לשלם הצד שהלך לעולמו. כך הביטוח מצד אחד מקל את התשלומים על הצד שנשאר ומצד שני נותן לבנק תחושה של ביטחון לגבי יכולת ההחזר.

ביטוח מבנה – הסוג השני של הביטוחים הוא ביטוח מבנה, ביטוח מבנה הוא ביטוח המכסה מצבים בהם הנכס נפגם ושוויו נפגע – זו יכולה להיות כתוצאה מאסון, שריפה ועוד. בדרך כלל משתנה מפוליסה לפוליסה והיינו ממליצים לעיין בקפידה.

ביטוח משכנתא – חובה, לא המלצה

זה קצת מוזר, בפסקה הקודמת שאלת אם אתה צריך ביטוח משכנתא, למעשה זו חובה לא המלצה. אם קיבלת אישור עקרוני לקבלת משכנתא לשם רכישת דירה אתה ודאי יודע שאחד התנאים להמשך התהליך הוא ביטוח משכנתא מטעם הבנק, כך היא תוכל להבטיח לעצמה בטחונות במקרה בו יכולת ההחזר שלך תפגע.

ביטוח משכנתא הוא חובה לכל דבר ועניין ולמעשה בתכליתו מגן על הדיירים ועל הבנקים, זו לא עניין של שאלה אם עושים – השאלה היא איפה ואיך.

איפה אני עושה את הביטוח?

עד לא מזמן היה נהוג לעשות את הביטוח באותו מקום בו נלקחה המשכנתא, אין ספק שזה הופך את התהליך לקל וזמין הרבה יותר. יחד עם זאת, שוק המשכנתאות הוא שוק המאופיין בתחרותיות גבוהה. בהתאם לזאת ניתן למצוא עשרות חברות ביטוח שונות גדולות וקטנות כאחד המספקות שירותי ביטוח למשכנתא שלכם.  

כל אלו יכולים לחסוך לכם זמן וכסף רב. היינו ממליצים לכם לעשות את מחקר השוק שלכם יחד עם מספר חברות ביטוח וגופים בנקאיים שונים על מנת להגיע להצעה האטרקטיבית ביותר עבורכם.

לוקחים ביטוח משכנתא 

ביטוח משכנתא היא מלאכת מחשבת של ממש, לכן כאשר אנחנו לוקחים משכנתא עלינו צריכים להיות ערים לכל הנקודות והפרטים הקטנים.

כדאי ומומלץ להיעזר בחברה לייעוץ.

יועצי החברה ידאגו לתת לכם מענה ומפורט עד הפרטים הקטנים ביותר, כך שלא ישאר צל של ספק ולו הכי קטן. הם מאמינים שצריך לנהוג בכסף באחריות וכך הם גם מתייחסים אל הכסף שלכם – מה שנחשב ליתרון גדול במיוחד.

אף אחד לא רוצה לעבור את התהליך לבד, במקרה של משכנתא – אתם חייבים שיהיה איתכם איש מקצוע.

תוכן עניינים